Kategorie
Poradnik

Krótkoterminowy wynajem apartamentów

Stworzenie realnego biznesplanu jest kluczowym pierwszym krokiem dla przyszłych właścicieli. Niektórzy właściciele preferują wynajem krótkoterminowy, aby uzyskać wysokie marże przy wysokich kosztach utrzymania. Podczas gdy inni wynajmują długoterminowo, aby uzyskać stabilny strumień przychodów, a niektórzy decydują się na wynajem z miesiąca na miesiąc, aby czerpać korzyści z obu.

Wynajem krótkoterminowy

Wynajem krótkoterminowy apartamentów nabrał tempa w ostatnich latach. Ich elastyczność umożliwia podróżnym wynajmowanie w dowolnym miejscu od kilku dni do kilku miesięcy. Krótkoterminowy wynajem, zwany również wynajmem wakacyjnym, to zazwyczaj umeblowane apartamenty, mieszkania lub domy, w których najemcy mogą poczuć się bardziej jak w domu. Wynajem krótkoterminowy może być bardziej atrakcyjny niż hotele ze względu na ceny, wyposażenie i ilość powierzchni, jaką często zapewniają. 

Korzyści wynajmu krótkoterminowego

Posiadanie wynajmu krótkoterminowego niesie ze sobą wiele korzyści. Największe korzyści z wynajmu krótkoterminowego to potencjał zarobkowy i elastyczność. 

Wynajem apartamentów we Wrocławiu może być dochodowy — na odpowiedni czas. Jeśli w mieście odbywa się festiwal, wydarzenie sportowe lub konwencja, możesz z łatwością podwoić lub potroić swoje regularne ceny za noc. Właściciele mogą zarobić w ciągu jednego tygodnia tyle, ile przyniósłby miesięczny czynsz. 

Ustawiasz zmienne stawki w zależności od sezonu wysokiego i niskiego w Twojej okolicy. Skorzystaj z pracowitego sezonu letniego, aby zmaksymalizować przychody i obniżyć stawki w wolnych miesiącach, aby uzyskać więcej rezerwacji.

W wielu serwisach wynajmu krótkoterminowego wystawianie nieruchomości do wynajęcia jest bezpłatne. Ponieważ jednak tego typu wynajmy są niezwykle popularne, konieczne jest użycie dobrych materiałów wizualnych i opisów w ogłoszeniach, aby nieruchomość wyróżniała się w tłumie.

Wynajem krótkoterminowy – wady

Jednocześnie wynajem krótkoterminowy ma również wady, takie jak powolne sezony, zużycie wynikające z wysokich obrotów i koszty utrzymania.

Prowadzenie wynajmu krótkoterminowego zajmuje znacznie więcej niż tworzenie oferty, jeśli planujesz zrobić to samodzielnie. W rzeczywistości rzeczywistość gospodarzy to: codziennie odpowiadanie na dziesiątki wiadomości, czekanie na przekazanie kluczy spóźnionym gościom, pranie pościeli, suszenie ręczników, zarządzanie recenzjami, obsługa wymagających gości. I tak dalej.

Zarządzanie wieloma ofertami to zazwyczaj praca na cały etat. Nawet jeśli masz tylko jeden wpis, przygotuj się na od 30 do 40 godzin pracy każdego miesiąca. Czy to naprawdę wymaga tyle wysiłku? Oto podział:

Załóżmy, że Twoja oferta jest rezerwowana w 80% przypadków, a Ty otrzymujesz 6 rezerwacji miesięcznie na średnio 4 noce. W przypadku każdej rezerwacji jest godzina na zameldowanie i komunikowanie się z gośćmi oraz kolejne dwie godziny na posprzątanie obiektu po wyprowadzce. To już 18 godzin miesięcznie.

Jeśli otrzymasz 5 zapytań od gości i poświęcisz na nie 5 minut, oznacza to pół godziny dziennie, co daje łącznie 15 godzin miesięcznie. Prawdopodobnie będziesz potrzebować kolejnych dwóch godzin każdego miesiąca, aby zaktualizować ceny i kalendarz oraz poznać najnowsze trendy w hotelarstwie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *